استعدادهای اضافی انسان گواه برا ادامه او هستند(ابوسعیدنیازی هشترودی)
| ||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
|
دانلود کتابهای استاد مطهری
موضوعات مرتبط: برچسبها: [ دو شنبه 29 خرداد 1391برچسب:دانلود کتابهای استاد مطهری , ] [ 19:16 ] [ مهدی مشمول اُشتلق ]
دانلودآثار دکتر علی شریعتی
2-مسئولیت شیعه بودن: لینک اول - لینک دوم
3-یک و بینهایت صفر: لینک اول - لینک دوم
4-علی انسان تمام : لینک اول - لینک دوم
5-تشیع علوی و صفوی: لینک اول - لینک دوم
6- چه نیازی به علی: لینک اول - لینک دوم
8-پدر و مادر ما متهمیم: لینک اول - لینک دوم
9-نگاهی به تاریخ فردا: لینک اول - لینک دوم
10-مدینه شهر هجرت: لینک اول - لینک دوم
بقیه در ادامه مطلب موضوعات مرتبط: برچسبها: ادامه مطلب [ دو شنبه 29 خرداد 1391برچسب: دانلود آثار صوتی دکتر علی شریعتی, ] [ 17:58 ] [ مهدی مشمول اُشتلق ]
موضوعات مرتبط: برچسبها: [ یک شنبه 29 خرداد 1391برچسب:دانلود کتابهای استاد علی صفایی حایری (عین صاد), ] [ 13:8 ] [ مهدی مشمول اُشتلق ]
خنداندن مومنین خوب است اما از راه خودش(ادخال سرور).بعضی ها خیال می کنند ادخال سرور فقط خنداندن است(نه اینچنین نیست)... بقیه در ادامه مطلب
موضوعات مرتبط: برچسبها: ادامه مطلب [ دو شنبه 22 خرداد 1391برچسب:شوخی و خنده -از دیدگاه آیت الله محمد باقر تحریری, ] [ 18:38 ] [ مهدی مشمول اُشتلق ]
با دقت به این دو تصویر نگاه کنید:
جهان پر از راز و رمزهای مختلفی است که بشر هنوز به آن ها دست نیافته است. میل به شناخت ناشناخته ها انسان را وادار می کند تا به مناطقی که به آن ها دسترسی ندارد نظر اندازد و از طریق تجاربی که تا کنون به دست آورده است حدس و گمان هایی درباره آن ها ارائه کند. بقیه در ادامه مطلب
موضوعات مرتبط: برچسبها: ادامه مطلب [ پنج شنبه 18 خرداد 1391برچسب: عکس نجومی, ] [ 19:0 ] [ مهدی مشمول اُشتلق ]
نویسنده :خادم المهدی
خرافات در نوروز و ریشه های آندر کلام شهید مطهری(ره)
خرافات در بین اقوام و ملل و حتی در بین ادیان وجود دارد و این مطلبی پوشیده نیست. هر سنتی هر چند نیکو باشد در طول زمان به مطالبی خرافی آمیخته شده است. همه ادیان چه آسمانی و غیر آسمانی با گذشت زمان دچار تحریف و عقاید خرافی شده اند. تنها متن اصیل اسلامی است که دچار چنین آفتی نشده و آن هم بخاطر خاتمیت و جاوید بودن کتاب آسمانیش است. اما در بین پیروان دین اسلام به ویژه مردم عادی و آنهایی که از معارف غنی اسلامی بی خبرند نیز خرافات مشاهده می شود. سنت دیرین ایرانی نوروز از این قاعده مستنی نیست با وجود آداب بسیار نیک همچون دید و باز دید اعمال خرافی در این آیین ملی وجود دارد. بزرگان دینی در طول تاریخ تلاش کردند که مردم مسلمان را نسبت به خرافی بودن برخی از اعمال نوروز آگاه کنند و به اعمال نوروزی رنگ دینی بدهند که : صِبْغَةَ اللَّهِ وَ مَنْ أَحْسَنُ مِنَ اللَّهِ صِبْغَةً وَ ... (1)؛ رنگ خدایى(بپذیرید! رنگ ایمان و توحید و اسلام؛) و چه رنگى از رنگ خدایى بهتر است؟! بقیه در ادامه مطلب
موضوعات مرتبط: برچسبها: ادامه مطلب [ پنج شنبه 31 خرداد 1391برچسب:خرافات در نوروز, ] [ 18:57 ] [ مهدی مشمول اُشتلق ]
نویسنده :خادم المهدی
نظر اسلام در باب خرافات چیست؟ (با استناد به آیات قرآن)
پاسخ: خرافه به معنای چیزی است كه واقعیت ندارد و ساخته ذهن و فكر انسان است كه پس از پیدایش به آن اهمیت می دهد و برای آن در زندگی خود اثر قائل می شود. در صورتی كه هیچ گونه تاثیری در زندگی و حقایق هستی ندارد. نظیر: فال گیری، سحر و جادو... بقیه در ادامه مطلب
موضوعات مرتبط: برچسبها: ادامه مطلب [ پنج شنبه 29 خرداد 1391برچسب:خرافات -اسلام درباب خرافات, ] [ 18:51 ] [ مهدی مشمول اُشتلق ]
پاسخ اول
موضوعات مرتبط: برچسبها: ادامه مطلب [ پنج شنبه 18 خرداد 1391برچسب:مسئلۀ شر-دیدگاه متفکران معاصر دربارۀ مسئلۀ شر, ] [ 18:38 ] [ مهدی مشمول اُشتلق ]
تغییر جنسیت
تغییر جنسیت
تغییر جنسیت تقریباً مفهوم روشنی دارد و عبارت است از تبدیل مرد به زن، یا تبدیل زن به مرد، یا تبدیل خنثی (khonsa) و یا دو جنـ.سی (Herma.ph.rodite) به مرد یا زن، و نیز تبدیل مرد یا زن به خنثی.البته در یک مفهوم وسیعتر، تغییر جنسیت شامل تغییر جنسیت در حیوانات و یا گیاهان نیز میشود. بقیه در ادامه مطلب
موضوعات مرتبط: برچسبها: ادامه مطلب [ سه شنبه 29 خرداد 1391برچسب: تغییر جنسیت, ] [ 20:56 ] [ مهدی مشمول اُشتلق ]
تهیه کننده: محمود کریمی
منبع:راسخون ترانس سکشوال ها(دو جنسیتی ها) در ایران سرگذشت یک ترانس سکشوال(دو جنسه)ایرانی زمانی که من به ملاقتش میرفتم هنوز دو روزش نشده بود.تاریخ تولدش ۱۵ بهمن ۱۳۸۴ است. آن جایی که من ایستاده ام در سالن انتظار، میشود با کمی سرک کشیدن از لای در نیمه باز او را دید. او که روی تخت لا به لای ملافه های سفید داراز کشیده و با صدای ضعیفی ناله میکند : فرشاد سابق،ویدای فعلی. بقیه در ادامه مطلب
موضوعات مرتبط: برچسبها: ادامه مطلب [ سه شنبه 28 خرداد 1391برچسب:درباره ترانس سکشوال ها( دو جنسی ها)-دو جنسی ها, ] [ 20:53 ] [ مهدی مشمول اُشتلق ]
بسم الله الرحمن الرحیم
تغییر جنسیت از دیدگاه حقوق ایران بقیه در ادامه مطلب موضوعات مرتبط: برچسبها: ادامه مطلب [ سه شنبه 29 خرداد 1391برچسب:تغییر جنسیت, ] [ 20:49 ] [ مهدی مشمول اُشتلق ]
تغیر جنسیت فقهای اهل سنت و همچنین کلیسای مسیحیان معتقدند تغییر جنسیت حرام است، اما در مقابل آن ها فقهای شیعه و در رأس آنها امام راحل مسئله تغییر جنسیت را تحت شرایطی خاص حرام نمی دانند. بقیه در ادامه مطلب موضوعات مرتبط: برچسبها: ادامه مطلب [ سه شنبه 28 خرداد 1391برچسب:تغیر جنسیت, ] [ 20:46 ] [ مهدی مشمول اُشتلق ]
پاسخ به مسایل تغیر جنسیت سوال :آیا تغییر جنسیت جایز میباشد؟ ادلة جواز یا عدم جواز را لطفاً بفرمایید؟ حضرت آقا قائل به مشروعیت مطلق، مشروعیت مشروط و یا ممنوعیت مطلق میباشند؟ بقیه در ادامه مطلب موضوعات مرتبط: برچسبها: ادامه مطلب [ سه شنبه 27 خرداد 1391برچسب:تغیر جنسیت, ] [ 20:35 ] [ مهدی مشمول اُشتلق ]
موضوعات مرتبط: برچسبها: ادامه مطلب [ سه شنبه 26 خرداد 1391برچسب:حواله , ] [ 20:28 ] [ مهدی مشمول اُشتلق ]
موضوعات مرتبط: برچسبها: ادامه مطلب [ سه شنبه 25 خرداد 1391برچسب:حواله , ] [ 20:25 ] [ مهدی مشمول اُشتلق ]
بررسی فقهی مسائل مستحدثه سقط جنین
|
ایااحکام سقط جنین آزمایشگاهی همچون جنین طبیعی است ؟جلسه ای پیرامون مسائل مستحدثه پزشکی با عنوان «سقط جنین» در سالن اجتماعات گروه حقوق دانشگاه برگزار شد. در این جلسه که به همت معاونت پژوهشی (کارشناسی گروه حقوق) دانشگاه برگزار شد؛ حجة الاسلام قائینی از فرهیختگان حوزه علمیه قم در جمع طلاب و دانشجویان سخن گفت. حجة الاسلام قائینی در آغاز با اشاره به این که دین اسلام دینی جهانی و .... بقیه در ادامه مطلب |
نویسنده :حسن پوراللهیار ، کارشناس ارشد حقوق خصوصی
فهرست مطالب
اعتبار بیمه
تعریف بیمه
جایگاه بیمه در بین عقود
شرائط صحت عقد بیمه
شبهات مطرح شده در مورد صحت عقد بیمه
1 ـ غرر
2 ـ اکل مال به باطل
3 ـ ضمان ما لم یجب
نتیجه گیری
منابع و مآخذ
اعتبار بیمه
قبل از اینکه ........
بقیه در ادامه مطلب
عجب صبري خدا دارد …. اگر من جاي او بودم
همان يك لحظه اول …. كه اول ظلم مي ديدم از مخلوق بي وجدان،جهان را با همه زيبايي و زشتي ، به روي يكدگر ويرانه مي كردم .
عجب صبري خدا دارد …. اگر من جاي او بودم
اگر در همسايگي صدها گرسنه …. چند بزمي گرم عيش و نوش مي ديدم، نخستين نعره مستانه را خاموش آندم بر لب پيمانه وا مي كردم .
عجب صبري خدا دارد …. اگر من جاي او بودم ….
كه مي ديدم يكي عريان و لرزان ، ديگري پوشيده است صد جامه رنگين، زمين و آسمان را واژگون مستانه مي كردم .
عجب صبري خدا دارد …. اگر من جاي او بودم
نه طاعت مي پذيرفتم …. نه گوش از جهر استغفار اين بيدادگرها تيز كرده،پاره ، پاره در كف زاهد نمايان ، سجده صد دانه مي كردم .
عجب صبري خدا دارد …. اگر من جاي او بودم
براي خاطر تنها يكي مجنون صحراگرد بي سامان،هزاران ليلي ناز آفرين را كو به كو آواره و ديوانه مي كردم .
عجب صبري خدا دارد …. اگر من جاي او بودم
به گرد شمع سوزان ، دل عشاق سرگردان ….،سراپاي وجود بي وفا معشوق را پروانه مي كردم .
عجب صبري خدا دارد …. اگر من جاي او بودم
به عرش كبريائي ، با همه صبر خدايي …. تا كه مي ديدم عزيز نابه جايي ، ناز بر يك ناروا گرديده و خواري
فروشد گردش اين چرخ را ، واژگون بي صبرانه مي كردم .
عجب صبري خدا دارد …. اگر من جاي او بودم
كه مي ديدم مشوش عارف و عامي زبرق فتنه اين علم عالم سوز مردم كش
به جز انديشه عشق و وفا معدوم هر فكري در اين دنياي پر افسانه مي كردم .
عجب صبري خدا دارد …. چرا من جاي او باشم ، همين بهتر كه خود جاي خود بنشسته و تاب تماشاي تمام زشتكاريهاي اين مخلوق بي وجدان را دارد !
وگرنه من جاي او چو بودم ،
يك نفس كي عادلانه سازشي با جاهل و فرزانه مي كردم !
عجب صبري خدا دارد …:::::::… عجب صبري خدا دارد
دلی که از عشق های دیگر پر است و هزار رنج دارد از عشق خدا سرشار نمی شود
کوزه به اندازه ای که از هوا خالی شده از آب پر می شود....
صفايى حائرى با خودش قرار گذاشته بود كه از رنجها كام بگيرد.
و تلخيهاى شراب را به رهايى مستى تبديل كند.
در بيست سال دوستى و رفت و آمد با او، همه جانش را سرشار از آن پيغام شگفت ديدم كه مولا فرموده بود: «الدهرُ يومان: يومٌ لك و يومٌ عليك» و...
(به نقل از شماره 128 هفته نامه كتاب هفته - سهيل محمودي)
یکی از مدرسین حوزه می گوید:در یکی از سفرهای مشهد شخصی همراه ما شد که رفتار بسیار خودخواهانه ای داشت .
حاج شیخ هم بود اما چیزی نمی گفت.در بین راه به جایی رسیدیم وخواستیم استراحت کنیم.
این شخص خودخواه بدون توجه به دیگران خودش سراغ خربزه ای که دوستی خریده بود وآورده بود رفت و آن را شکافت ومشغول خوردن شد.
کمی که خورد سرش را بلند کرد وگفت.مونده!بو میده!ناگاه شیخ که تا آن موقع ساکت نشسته بود گفت:
باور داری که مانده است وبو می ده؟ گفت:بله!استاد گفت:تو هم مانده ای.بویش را می شنوی؟
آن فرد در هم ریخت ورفت گوشه ای نشست.
اگر فقط لباس کسی را عوض کردیم و چادر بر سرش انداختیم و نماز خوانش کردیم
و با شعارها وتلقینها ویا تشویقها وتهدیدها داغش کردیم،بدون این که از درون روشنش کرده باشیم
و عشقی را در نهادش گذاشته باشیم،ناچار در محیط دیگر سرد می شود.
همانطور که آهن تفدیده در محیط دیگر سرد وسخت می شود.
از مسئولیت وسازندگی.انتشارات هجرت.صفحه 40
کفرهمراه حرکت تبدیل به اسلام می شود ،مانند:سلمان
اسلام مَنهای حرکت تبدیل به کفر می شود،مانند:زبیر
استاد می گفت:ارزش تو به اندازه آن چیزی است که در تو اثر می گذارد.
یعنی نگاه کن به آن چه تو را شاد یا غمگین می کند ارزش تو قدر همان چیز است بزرگ و با ارزش یا حقیر وکوچک.
او مي گفت:دل آدمي از تمامي هستي بزرگ تر است! و به همين دليل تكرار وتنوع ها هم راضي اش نمي كند
و هر روز در فكر شكستن بت هاي ديروزش است.
خودت را به کمتر از خودت نفروش
استا علی صفایی حائری(رحمة الله علیه)
اندیشه در استمرار انسان ،خروج از مسیر حبس و ورود در مسیر رشد می باشد.
استاد ابوسعید نیازی
استاد می گفت:انسان نمی تواند به زور خودش را در راهی که اهمیتش را نیافته است بیندازد.
تو باید خودت را آماده کنی ونیروهای پراکنده خودت را هماهنگ سازی ومن های سرکش را که در تو فرمانروا هستند
در یک جهت و همراه من راستین خودت به جریان بیندازی.
به نقل از مشهورآسمان ص57
اگر ما با حرکت فکری همراه می شدیم ودر خود می جوشیدیم ومطلب ها ومفهوم ها را درک می کردیم وآنگاه در به در به دنبال کلمه ها می گشتیم در آن لحظه که به کلمه می رسیدیم از آن بهره می گرفتیم
وهمچون تشنه های به آب رسیده کلمه ها را قطره به قطره می چشیدیم وجذب می کردیم.
ما پیش از آن که تشنه شده باشیم نوشیده ایم وپیش از آن که به اشتها آمده باشیم وبا سؤال ها گلاویز شده باشیم خود را تلنبار کرده ایم واین است که باد کرده ایم وبا آن که زیاد داریم مریض وبی رمق هستیم وبه پرخوری فکری دچار شده ایم
رشدص۱۷
کاش دیدارمان یاد خدا باشد کاش دیدارمان یاد خد کاش دیدارمان یاد خدا باشد.
استاد مطهری (رحمة الله علیه)
دوستی می گفت: روزی به منزلشان رفتم.مثل همیشه خودش در را باز کرد.گفتم:کاری ندارم. منزل هم نمی آیم. فقط می خواستم شما را ببینم.
گفت:ای کاش دیدارت یادی از خداوتوشه ای از ذکر اوبرایت داشته باشد. می گفت:نباید خودت یاآدم ها ویا دنیارا
بت کنی. باید خدارادردل ها بزرگ کنی که راه بیفتند:«وربک فکبر»
از مشهور آسمان ص۲۴
صبر در مقابل لذت ها سکوی پرتاب است بسوی خدا
علامه جعفری(رحمة الله علیه)
من جوانى را سراغ داشتم سخت وابسته ى لباس و قيافه اش بود، حتى وسواسى داشت كه پارچه اش از كجا باشد و دوختش از فلان و مدلش از بهمان.
براى دوستى با او همين بس كه از لباسش و اتويش و قيافه اش تحسين كنى و يا از طرز تهيه ى آن بپرسى. او عاشق ظاهر سازى و سر و وضع مرتب بود و به اين خاطر از خيلى ها بريده بود تا اين كه عشقى بزرگ تر در دلش ريخت و با دخترى آشنا شد و با هم سفرى كردند و در راه تصادفى. جوانك در آن لحظه ى بحرانى از رنج هاى خودش فارغ بود و خودش را فراموش كرده بود و به محبوبه اش مى انديشيد و سخت به او مشغول بود.او به خاطر پانسمان محبوبش به راحتى لباس هايش را پاره مى كرد و زخم ها را مى بست و راستى سرخوش بود كه خطرى پيش نيامده است. هنگامى كه عشقى بزرگ تر دل را بگيرد، عشق هاى كوچك تر نردبان آن خواهند بود. مسؤوليت و سازندگى ج 1، ص 41
با يكى از دوستان خوبم بر سر سفره نشسته بوديم. او به پياز علاقه داشت و به خوردن آن مشغول بود.
كودكى در آن جا بود، مقدارى از آن پياز را دهان گذاشت. اشكش سرازير شد و زبانش سوخت و آن را رها كرد.
دوستم خنديد; خنده اى پربار و پر از برداشت; كه عده اى به خاطر جهتى از چيزهايى مى گذرند، اما عده اى ديگر، همان چيز را به همان خاطر مى خواهند.
آن تيزى و تندى كه كودك را فرارى كرده، مرا به سوى خود كشانده است و سپس ادامه داد در برابر سختى ها و ناراحتى ها عده اى به همان خاطر كه ما فرار مى كنيم، به استقبال مى روند و از سختى ها بهره مى گيرند.
همان دردها و فشارها كه ما را از پاى در مى آورد، همان ها به عنوان پا، عامل حركت و پيشرفت و ورزيدگى عده اى مى شود.
ـ مسؤوليت و سازندگى، ج 1، ص 109 ـ 110
ناامید مباش
در زندگی امید شاه کلید پیروزی است.
انسان های امیدوار یک گام به کامیابی نزدیک ترند.
وانسان های نا امید گرچه به ظاهر زنده اند و نفس می کشند ولی سال هاست که مرده اند وخود بی خبرند.
اصلاً چرا ناامیدی ؟ چرا یأس؟ مگر امید رمز حرکت و اکسیر تلاش نیست ویأس طلسم عقب گرد؟ پس چرا مأیوس باشیم؟
پیامبر{صلي الله علیه وآله}فرمودند:
گنهکار امید وار،به رحمت خدا نزدیکتر است تا عابد ناامید.
میزان الحکمة،ج10،ص5046،ح17109
DO NOT BE HOPELESS
Hope is the main key to victory in life.
Hopeful people are one step closer to prosperity.Hopeless people although look alive and breathe but they have been dead foryears while they have been unaware of it.
Why hopelessness?Why despair?
Is hope not the secret to movement and the elixir of endeavor and despair the spell of retreat? So why shold we be hopeless?
The Holy Prophet(S.A.W.)stated:
"A hopeful sinner is closer to the mercy of
Allah than a hopeless worshipper.
یك روز صبح با صداى استارت ماشينى از خواب بيدار شدم. استارت مداوم بود و جرقه ها زياد و مايع قابل احتراق; اما با اين وصف حركتى نبود و پيشرفتى نبود.
من به ياد جرقه هايى افتادم كه در زندگى خودم مدام سر مى كشيدند. و به ياد استعدادهايى افتادم كه قابل سوختن بودند. و به ياد ركود و توقفى افتادم كه با اين همه جرقه و استعداد گريبان گيرم بوده است. در اين فكر رفتم كه ببينم نقص از كجاست كه شنيدم راننده مى گويد بايد هلش داد. هوا برداشته است. و همين جواب من بود. هنگامى كه هواها وجود مرا در بر مى گيرند و دلم را هوا بر مى دارد، ديگر جرقه ها برايم كارى نمى كنند و اگر مى خواهم به راه بيافتم بايد هلم بدهند و ضربه ام بزنند و راهم بيندازند تا آن همه استعداد راكد نماند
مسؤوليت و سازندگى، ج 1، ص 109
هرکه راه میانه روی را بپیماید هلاک نگردد.
غررالحکم
Avoid going to extremes
ای مشتری بی بدل قصر صداقت
ای لذت و شیرینی پنهان عبادت
بلبل به هوای گل روی تو بخواند
بر گلشن پژمرده توئی عطر طراوت
از هیبت نامت قلم آواره ی دست است
آواره ی دهرند لنیمان ز حسادت
جان در رهت ارزانی و خون در غلیان است
مجنون تو گشتن بودم عین سعادت
مپسند که غیر تو کسی را بپسندم
لطفی ز حضورت بشود کسب شرافت
شایسته ی ما نیست در غیر تو رفتن
از ما قدمی و ز تو امید عنایت
تا کی ز تو محروم و به دنبال سرابیم
عمریست که نام تو بود ذکر جماعت
دیوان ابوسعید نیازی هشترودی
عمر یست دوانم پی سودای تو ای دوست
دل می برد آن دیده ی شهلا ی تو ای دوست
کی روزی ما میشود آن لعل لبانت
من مشتری ام بر لب حمرای تو ای دوست
دلباخته و کشته ی آن ناز و ادایت
مبهوتم از آن صورت زیبای تو ای دوست
گفتی ببر از غیر بریدم سخنی نیست
جان را رمقی نیست ز غوغای تو ای دوست
تصویر رخت نقش خیال من مسکین
در دل نبود غیر تمنای تو ای دوست
با روز چنان رابطه ای خوب ندارم
من منتظرم بر شب و رویای تو ای دوست
با باد صبا راز دل خویش بگفتم
در حسرت دیدارم و شیدای تو ای دوست
دیوان ابوسعید نیازی هشترودی
در مستی چشمان تو گم گشت جوانی اکنون دگر آواره ام و نیست توانی آخر چه بگویم که تو از عشق چه دانی افسوس که گفتم تو چنینی و چنانی من باختم اندر پی تو جان گرانی کی چرخ فلک داده به من لحظه امانی دیوان ابوسعید نیازی هشترودی
تو عهد وفا بستی و دستم نگرفتی
از اهل وفا، دور بود عهد شکستن
این عمر گران در گرو خامی دل رفت
از روز ازل بخت ز من فاصله دارد
در هر لحظه روز وشب من با جریانی
عهد جوانی سپری گشته دمادم
خون شد دل و جان از شرر درد نیازی
آتش بزند درد نهانش به جهانی